- rohkaistaan oppilasta osallistumaan yhteismusisointiin ja rakentamaan myönteistä yhteishenkeä yhteisössään.
- käytetään lauluja, leikkejä, loruja, liikuntaa, soitto- ja kuuntelutehtäviä sekä luodaan tilaisuuksia luovaan toimintaan.
- kannustetaan oppilasta keholliseen musiikin, kuvien, tarinoiden ja tunnetilojen ilmaisuun kokonaisvaltaisesti liikkuen.
- rohkaistaan oppilasta improvisoimaan sekä suunnittelemaan ja toteuttamaan pienimuotoisia sävellyksiä tai monitaiteellisia kokonaisuuksia eri keinoin.
- on keskeistä ilmaisutaitojen ja kuvittelukyvyn monipuolinen kehittäminen.
MUSIIKIN arvioinnissa
- otetaan huomioon oppilaan keksimät omat ratkaisut, joissa käytetään ääntä, musiikkia, kuvaa tai muita ilmaisutapoja.
"Oppimisen ilo, luovaan ajatteluun rohkaiseva ilmapiiri sekä myönteiset musiikkikokemukset ja -elämykset innostavat oppilaita kehittämään musiikillisia taitojaan."
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti